„Zlatá Karviná“. Nejlepší obchodník ZFP se zlatem dobývá sever MoravY

Datum: 15. 3. 2021 

Při pohledu do statistik uzavřených smluv u ZFP Gold v roce 2020 nemá Radek Ševčík široko daleko konkurenci. Že je zlato jen výsadou bohatých? Ale kdeže. Úspěšný obchodník ze sítě Roberta Slezáka se nespecializuje na bonitní klienty, naopak má jasnou vizi, že do zlata si může spořit úplně každý. „S každým člověkem mám dlouhodobý plán a zlato je vhodnou investicí k odpíchnutí se a startu budoucí kombinace investic u ZFP,“ říká šestatřicetiletý Karviňák.

Na úvod klasická otázka: Kdy jste byl poprvé na základním semináři ZFP a jaké jste z něj měl pocity?
Na základní seminář jsem šel v nějakých dvaadvaceti letech, když jsem byl normálně zaměstnaný. V té době jsem netoužil dělat ve financích nebo budovat tým. Spíš mě zajímalo, o čem seminář bude. Chtěl jsem znalosti využít pro sebe a ve finále získat nějaké provize za své finanční produkty.

Jak dlouho trvalo, než jste se ZFP rozjel podnikání naplno?
Po semináři to byly ještě dobré dva roky, než jsem se rozjel. Člověk měl v mládí jiné zájmy. Zlom přišel až v době, kdy přítelkyně čekala našeho prvního potomka. Tam se to zlomilo a dá se říct, že až tehdy jsem se stal opravdu chlapem a chtěl se pořádně postarat o rodinu.

Zajímal jste se předtím o finančnictví nebo o investice do drahých kovů?
O finance nebo pojištění jsem se nezajímal. A o tom, že někdo prodává zlato, jsem slyšel poprvé asi ve dvaceti letech. Ale přišlo mi to v tu dobu tak drahé a vzdálené něco takového mít, že jsem to vlastně nebral vážně. Až po základním semináři jsem o tom začal přemýšlet úplně jinak a začal jsem se postupně proškolovat.

V hodnocení obchodníků se zlatem u ZFP jste byl vloni jasně na špici, tušil jste, že můžete být nejlepší v celé společnosti?
Vůbec ne. Až když jsem viděl nedávno statistiky, tak mě překvapilo, jak vyčnívám. V ZFP jsou totiž mraky aktivních a úspěšných obchodníků, kteří ale asi na zlato tolik netlačí a nabízejí klientům jinou kombinaci investic.

Jak sám naznačujete, zlato má stále pověst jako něco, co je pro většinu smrtelníků těžko dostupné a mohou si to pořídit jen boháči. Čím boříte tento mýtus?
Já zlato velice rád prodávám, protože je to něco, co si klienti mohou ohmatat a po zaplacení budou slitek vlastnit a fyzicky jej mít u sebe. Působí to lépe, než když si spoříte dlouhé roky v bance a peníze vlastně po celou dobu spoření nevidíte a nemůžete na ně sáhnout. Stačí spořit už po pár stovkách měsíčně, což si může dovolit úplně každý už v osmnácti letech a v průběhu života může výši splátek libovolně měnit dle finanční situace. Nosím s sebou na schůzky i malý slitek v peněžence, abych to klientům maximálně přiblížil.

Investice do zlata zažívá v posledním roce i kvůli pandemii koronaviru neskutečný boom. I to vám nahrálo, ne?
Právě proto jsem se posledním roce na zlato hodně zaměřil. Dříve jsem totiž prodával klientům hodně investičních produktů, životních pojištění, realitních fondů a zlato tuto kombinaci jen vhodně doplnilo. Když jdou akcie nahoru, zlato je tlačeno dolů a je dobré ho nakoupit. V krizi potom naopak. Proto je zlato vhodným a bezpečným úložištěm pro všechny klienty, kteří chtějí minimálně ochránit své úspory před inflací a mít své úspory v rovnováze.

Máte množství uzavřených smluv a nejsou tam žádné závratné úložky, vaši klienti jsou tedy většinou úplně obyčejní lidé. Jaká je vaše filozofie při sjednávání zlatého spoření?
Vždycky se snažím pro klienta zřídit kombinaci produktů. Když ale klient teprve začíná hospodařit a těch peněz není tolik, je zlato tím prvním, co založíme, můžou spořit po celý život a kdykoliv ho prodat. Až přijdou další životní milníky, bude se hodit stavební spoření, životní pojištění nebo hypotéka, s tím vším jim mohu pomoci a vytvořit postupně kombinaci produktů tak, aby člověk po odchodu do důchodu měl důstojnou finanční rezervu.

Jaká je věková struktura klientů. Slyší na zlato spíše starší lidé než ti mladší?
Je to docela rovnoměrně rozložené. Jak jsem zmínil, mladé lidi láká vidina toho, že budou mít zlaté slitky fyzicky doma, jako známku prestiže. Klienti starší už o zlatu ví více, ví o jeho bezpečí a spoří si dlouhodobě pro své děti. No a ti nejstarší klienti už spoří pro svá vnoučata, nic neprodávají, ale chtějí po sobě něco zanechat.

Kde v dnešní době berete informace o zlatu a obecně o investicích do drahých kovů, abyste měl vždy aktuální informace?
Určitě nám s tím hodně pomáhají konzultanti ZFP Gold Radek Kučera s Mojmírem Dvořáčkem, kteří školí po jednotlivých kancelářích, jak správně na prodej zlata. Samozřejmě se vzdělávám i sám, čerpám hodně z internetu, sleduju vývoj ceny zlata. Ale zajímám se hodně třeba i o investice do bitcoinu a dalších kryptoměn.

Prozradíte, zda si také sám spoříte do zlata? Preferujete Zlatý Finanční Program nebo nakupujete zlato i jednorázově?
Jednorázově jsem nakoupil zlato jen jednou, to ještě ZFP Gold neexistoval. Jinak mám založený Zlatý Finanční Program, kde si spořím pravidelně – měsíc co měsíc. Ale když dostatečně klesne cena zlata, mám připravený budget na větší splátku, aby mi slitek přišel o něco dříve.

Máte se zlatem spojený nějaký mimořádný zážitek?
Vyloženě trezory bank nebo zlaté doly na dovolených nenavštěvuji. Těžkal jsem si v ruce zatím jen kilovou cihlu zlata. Ale tím největším, co doma ze zlata mám, je moje žena a děti. To jsou „zlatíčka“. (smích)
 

Autor: Martin Daneš (ZFP Gold)
 

Mám zájem o služby

Naší hlavní službou je poskytování investičního zlata, které je dnes dostupné všem. Můžete si na něj třeba našetřit se Zlatým Finančním Programem, který Vám to umožní. Chcete se dozvědět více? Pošlete nám svůj e-mail a my se Vám ozveme zpět.